The first step is the scariest…

De sprong in het diepe... de eerste stap... Die zijn altijd het spannendst, toch? Al vaker heb ik van mensen gehoord dat ik dingen mooi beschrijf of dat ik moet gaan schrijven... Ik schrijf ook heel graag, maar ik heb nog nooit iets gedeeld met een ander doel dan iemand proberen iets duidelijk te maken wat op dat moment niet lukte op een andere manier... Ik weet niet eens hoe ik dit moet doen... Schrijf ik gewoon zoals ik altijd doe, alsof het alleen maar voor mezelf is? Of ga ik extra goed opletten hoe ik schrijf, wat voor beeldspraak ik gebruik? Of...? Zo veel vragen en zoveel onzekerheid, maar altijd maar blijven twijfelen gaat niet helpen. Gewoon doen... al doende leert men, toch?

Ik weet niet eens wat ik precies wil bereiken, of naja... Ik wil graag anderen mensen helpen en ik hoop altijd dat te kunnen doen met mijn eigen ervaringen, zodat die niet voor niets zijn geweest. Maarja.. hoe? en of dit de juist weg is geen idee. Ik weet niet eens waar te beginnen. De bijdehandjes zouden nu zeggen ''bij het begin''... De vraag daarbij is alleen, wat ís het begin?

Ga ik bij mijn kindertijd beginnen? Ga ik bij de middelbare schooltijd beginnen? Begin ik met het hier en nu? Of... misschien moet ik het helemaal over een andere boeg gooien en ''gewoon'' met mijn hersenspinsels en -kronkels komen. Kijken waar die wegen toe gaan leiden. Misschien is dat wel het verstandigste... Maarja, ik ben niet per se verstandig. Of logisch. Of duidelijk. En al helemaal nergens zeker van. Maar dat was vast wél duidelijk, na bovenstaande ;).

Eén ding weet ik in ieder geval wel zeker. Ik wil deze blog gaan gebruiken om te schrijven over de uitdagingen van het leven, de uitdagingen die mij in de wereld van de ggz bracht. Niet alleen als hulpverlener zijnde, maar momenteel vooral als cliënt zijnde. Maar ook over de mooie kanten van het leven, want die zijn er ook, altijd. Ook al lijken ze soms onmogelijk te vinden.

Hopelijk heb ik nog niemand weggejaagd... I took the first step... Breath out...

To be continued...


Reacties

Populaire posts van deze blog

A letter to my Inner Child

The sun is playing peek-a-boo

Back at my amazing safe place