Happy Birthday?

De verjaardag. Voor veel kinderen een leuke gelegenheid vanwege de feestjes en cadeautjes. Ook veel volwassenen vinden een verjaardag gezellig. Misschien niet per se het jarig zijn, maar het is wel een mooie manier om gezellig samen te zijn met familie en vrienden. En een goed excuus voor een lekker etentje of wat dan ook ;). 

Er is echter ook een andere groep mensen. De groep die om diverse redenen een hekel heeft aan (in ieder geval) de eigen verjaardag. Tot een maand geleden o.i.d. behoorde ik ook bij deze groep. Toen in 2013, zo'n 4 maanden voor mijn verjaardag, mijn zusje overleed was mijn verjaardag wel het laatste waar ik behoefte aan had. Ik kon toch geen feest vieren nu zij er niet meer was? In de jaren erna bleef dat een rol spelen, maar wat toen ook mee ging spelen was dat het voor mij vooral een mijlpaal van falen was. Iedere keer dat ik jarig was, was voor mij weer een teken dat er wéér een jaar voorbij was zonder iets bereikt te hebben of mijn leven weer op de rails te hebben. Zo voelde dat althans. Inmiddels kan ik wel zien dat het niet zo was dat ik helemaal niets bereikt had.

Afgelopen week was het weer zo ver... Mijn verjaardag. Dit jaar was echter anders dan de voorgaande jaren. Hoewel het nog steeds voelt alsof ik mijn leven niet op de rit heb, en het soms zelfs voelt alsof dit nooit zal gebeuren en het ook nog steeds voelt alsof ik niets bereikt heb, keek ik er dit jaar wél naar uit. Dat heb ik te danken aan mijn vrienden. Twee van hen zouden 's middags al komen en daarna zou ik met hen uit gaan eten, hier zou dan nog een derde bij aansluiten. Dat was een extra leuke verrassing, want tot een paar dagen voor het etentje dacht dat ze er niet bij kon zijn. Ik heb dan ook een heerlijke dag gehad. 's middags gezellig spelletjes en 's avonds lekker uiteten! Zo zie je maar weer hoe groot de invloed kan zijn van fijne sociale contacten. Op naar nog veel meer van die fijne verjaardagen, ongeacht hoe mijn leven er op dat moment verder uit zal zien.


Dus Happy Birthday? De afgelopen circa tien jaar niet... Nu weer wel!

Reacties

Populaire posts van deze blog

A letter to my Inner Child

The sun is playing peek-a-boo

Back at my amazing safe place